Tuesday, July 2, 2013

Tujuan

Sebenarnya sekarang aku sendiri tak tahu apa yang aku mahu di dalam hidup. Setiap pagi aku bangun dan buat rutin harian seperti biasa...... tanpa tahu apa benda yang aku nak capai.

Tapi itu untuk jangka masa panjang.

Untuk jangka masa pendek, aku tahu apa yang aku nak.

Habiskan belajar, kerja dan dapatkan sebuah motosikal 1000 kuasa kuda. Dengan deruman enjin yang pasti enak di halwa telinga, aku yakin inilah tujuan hidup aku untuk jangka masa pendek.

Kendatipun begitu, masih ada beberapa benda aku mahu buat dalam jangka masa pendek ini.

Salah satunya mampu berlari dalam acara marathon penuh 42km. Dan aku amat yakin benda ini hanya dapat dicapai sekiranya berat aku turun lagi 4 atau 5 kg. Di dalam erti kata lain, lebih kurus dari sekarang.

Orait, esok makan biskut je.

No comments:

Post a Comment