Wednesday, July 3, 2013

Susuk

Ketika aku hanyut di alam mimpi, Amir whatsapp tanya apa yang sedang aku lakukan. Selalunya, kalau jantan yang whatsapp, memang aku takkan terjaga.

Selepas bangun, aku baca mesej dia. Lantas dibalas, "Nak apa?"

Rupanya dia minta hantarkan sampai LRT, sebab tiada kenderaan.

Kemudian aku bingkas bangkit dari katil dan mandi. Ketika mandi aku berfikir apalah salahnya jika aku ikut Amir sekali ke ibukota.

***

Di dalam tren, aku duduk sambil mendengar muzik yang keluar melalui corong headphone. Sampailah di satu stesen, LRT berhenti dan masuk orang yang ramai.

Mata aku terpaku pada satu susuk tubuh yang agak anggun, namun wajahnya tidak dapat ditatap kerana membelakangi aku.

Lama juga bola mata aku tertangkap pada gerangan susuk ini, dan mengekori rapat.

Sampailah satu stesen, kami sama-sama turun. Di kesempatan ini, aku dengan pantas mencuri pandang wajah kepada tuan punya susuk tubuh tadi.

Natang, jantan rupanya.

No comments:

Post a Comment