Friday, July 5, 2013

Bukan tudung bawal

Sebenarnya tadi aku pergi makan di sebuah uptown. Uptown mana pandai-pandailah korang teka.

Oleh sebab tempoh hari aku terliur tengok kawan aku makan ikan bawal goreng, maka aku pun memesan dua set bawal goreng dengan nasi pada pramusaji. Satu lagi, Shuk punya. Dia juga mahu.

Sambil menunggu ketibaan bawal goreng, aku bersembang dengan Shuk dan Zan tentang isu semasa dan berbagai isu lain. Ya, kami memang intelek.

Tidak lama kemudian, dua set bawal goreng tiba dengan penuh bergaya.

Tiba-tiba Shuk hulur duit dan bayar kedua-dua set bawal goreng ini, meninggalkan aku terkebil-kebil sambil memegang dompet.

Sebagai seorang yang budiman, maka aku pun hulurlah duit kepada Shuk tanda mahu membayar untuk makanan yang aku pesan.

Shuk menolak dan berkata "Tak apa, aku belanja."

.
.
.

Inilah yang buat aku rasa hari-hari nak ajak Shuk lepak sini.

No comments:

Post a Comment