Friday, July 26, 2013

Ke Bumi Kenyalang

Sepatutnya Amir sudah tiba, namun bukan sahaja susuknya, kakinya yang ramping pun aku tidak nampak.

Setelah melakukan sedikit usaha, akhirnya aku berjaya masuk ke dalam perut pesawat bersama Tosei dan Muna.

Jangan tanya aku kenapa nama kawan aku tu Tosei. Tapi kalau tanya pun aku akan jawab "Dia suka makan tosei."

Setelah meletakkan beg di ruangan bagasi, maka aku dengan tenang duduk sambil menunggu kelibat Amir dan Zharif. Hotak dia, pramugara dah mula membilang orang, tapi dorang tak sampai lagi!

Sambil-sambil berdebar menunggu kedatangan mereka, aku tenangkan hati dengan menyanyi-nyanyi kecil di dalam hati.

Masa semakin suntuk, mata aku dengan garang meraba pintu pesawat mencari kelibat dua kawan aku.

Akhirnya.....

Kelibat yang dinanti-nanti tiba. Dengan tenang Amir melangkah masuk diikuti Zharif. Tenang betul dorang melangkah masuk. Macam tak ada apa, macam tak ada buat kami cuak. Sorang tenang macam ifrit, sorang lagi tenang macam setan.

No comments:

Post a Comment