Tuesday, February 24, 2015

Ko ingat aku kad bonus link ke?

Hari itu cuaca memang sedap untuk dating. Dengan berhati-hati aku menuruni anak tangga dan tekan butang unlock di kunci kereta.

Tet!

Pintu yang terkunci kini terbuka. Aku masuk dan terus memandu ke Putrajaya.

'Otw.' Aku tujukan mesej ini pada seorang wanita.

Sebagai anak yang soleh, aku call mak aku tanya masak apa harini. Selalunya dia akan jawab salmon masak kari sebab Faiq suka.

---

Perempuan yang aku mesej tadi kini telah berada di sisi, destinasi hari ini adalah pawagam terdekat. Entah cerita apa, aku pun tak ingat.

"Hari ini you kena tolak 10 point." Tiba-tiba dia cakap.

Hah? 10 point? Point pebende ni? Gila apa tiba-tiba kena tolak point?

"You tak potong kuku, rambut you tak kemas, jambang pun ada sikit dekat pipi."

Inilah kali pertama aku ditolak markah. Lecturer aku pun tak pernah buat. Gila betul.

Dengan penuh perasaan marah yang meluap-luap umpama letusan Krakatau Purba yang memisahkan pulau Samudera dan Jawa, aku balas,

"Erk..."

1 comment: