Tuesday, January 27, 2015

Temaram tiba

Selepas mendaftar masuk di sebuah hotel mewah bertaraf 5 bintang di Sanur, aku, Vovin, Zulhabri dan Termana terus keluar untuk bersiap-sedia dalam menghadapi waktu maghrib.

Ya, aku perlu bersedia untuk berbuka.

"Mahu makan di mana ya?" tanya Termana.

"Entah si Caki ni. Ko nak mende?" sapa Vovin pada aku.

"Mana-mana aja deh. Saya bisa telan semua." dengan penuh yakin aku berbicara dalam bahasa Indonesia.

Akhirnya kata sepakat dicapai, kami akan menanti maghrib di sebuah restoran tepi jalan paling ngetop di Bali.

Selepas memilih juadah berbuka, aku tenang menanti tibanya maghrib. Akhirnya temaram senja menghampiri dan itulah detik yang aku tunggu-tunggu.

Aku capai telefon, aku tweet,

"Aku dah buka ni. Kesian korang dekat Malaysia belum masuk waktu."

No comments:

Post a Comment