Sunday, January 18, 2015

Jumaat yang syahdu

Hari itu aku sibuk, tak dapat turun awal. Selalunya aku makan lepas tu baru pergi masjid dengar khutbah. Jadi aku turun dan terus ke kereta bersama rakan-rakan sekerja yang lain.

Masuk je dalam kereta, Danish tanya aku.

"Chucky are you gonna open another franchise?"

Aku pelik. Tapi aku angguk kepala buat-buat faham. Apa kena budak Pakistan sorang ni?

"Chucky make sure your fried chicken are delicious." tambah Danish sambil gelak kecil.

Hah? Fried chicken? Pejadah? Tapi aku  tetap senyum buat-buat faham.

"This is L right?" sambil dia tunjuk baju aku. "LFC. Right now we only have KFC."

"No lah Danish. This is LFC. Liverpool Football Club. Not fried chicken." kata kawan aku yang lain.

"Ohhhhhhh, I dont know any sport."

Kemudian mereka menyambung perbincangan tentang sukan kriket di Pakistan sambil aku merenung ke luar jendela.

No comments:

Post a Comment