Thursday, August 15, 2013

Ubah

Sebelum pulang ke Shanghai tempoh hari, aku pergi Giant beli barang-barang. Banyak juga nak kena beli. Dekat sini mana ada sos cili Life dengan kicap masin Jalen. Jadi selaku seorang anak yang soleh, aku pun teman ibu pergi membeli-belah.

Kerja aku mudah, tolak troli dan ikut sahaja ke mana ibu pergi. Di sini aku cuba menonjolkan imej anak yang baik sehabis mungkin. Manalah tahu tiba-tiba Erra Fazira berbelanja sini lalu terjatuh cinta pandang pertama pada aku. Dek kerana sinaran soleh yang terpancar di raut wajah.

Jalan punya jalan punya jalan, akhirnya semua barang diletakkan ke dalam troli. Kemudian kami langsung ke kaunter dan bayar.

Menuju rumah, di dalam kereta, ibu buka cerita. Aku tidaklah peduli sangat tapi stresslah juga... sikit.

"Kau kalau nak kahwin, boleh je Wal."

Cepat-cepat aku ajak borak hal kereta kena pasang spoiler kit.

No comments:

Post a Comment