Wednesday, August 14, 2013

Melawat Taman Kolam Ikan

Sebelum keluar, aku jenguk cuaca punya aplikasi dalam telefon. 34 darjah selsius. Boleh tahan juga dia punya berdenting. Tapi tetap, aku gagahkan juga bersiap untuk keluar.

Plan hari ini mahu ke Yuyuan Garden.

Aku, ibu dan Maktin mula melangkah ke stesen Metro yang terdekat dan menuju Yuyuan Garden. Faiq tak nak ikut sebab... biasalah budak tengah nak naik, nak tunjuk sifat melawan.

Bagus sistem Shanghai Metro ni, pandai dia buat stesen berhampiran kawasan tumpuan pelancong.

Keluar dari tren, kami berjalan penuh tenang tapi segak ke destinasi. Sambil-sambil berjalan, sempat juga mata aku menangkap apa yang patut. Jangan salah faham, aku bukan tengok pinggul dan peha orang... tapi monumen dan seni bina yang ada di kawasan ini.

Sampai Yuyuan Garden, kami masuk ikut Gerbang 4. Orang punyalah ramai, macam dekat stadium. Banyak-banyak hari, apahal hari rabu dorang datang sini?

Aku dah la jenis tak suka bergesel-gesel tangan dengan awek awek. Hmmm.

No comments:

Post a Comment